Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Zdravé náhrady čokolády: Ako zostať fit a spokojný?

reklama:
Zdravé náhrady čokolády: Ako zostať fit a spokojný?
Zdravé náhrady čokolády: Ako zostať fit a spokojný? Foto: www.freepik.com

Čokoláda je neodolateľným lákadlom mnohých z nás, nachádza sa v dezertoch a rôznych maškrtách. Hoci sa zdá nemožné sa jej úplne vzdať, existujú spôsoby, ako mať jej konzumáciu pod kontrolou. V tomto článku vám prinášame praktické rady, ako obmedziť túžbu po čokoláde a udržať svoju váhu aj zdravie v rovnováhe.

Čokoláda je všade okolo nás. Nájdeme ju v dezertoch, maškrtách a dokonca aj v rôznych nápojoch. Myšlienka, že by sme sa jej mohli raz a navždy vzdať, je pre mnohých z nás nereálna. Kľúčom však nie je úplné vylúčenie čokolády z nášho života, ale umenie konzumovať ju v rozumnom množstve.

Čokoláda má schopnosť vyvolať závislosť, čo vedci už dávno potvrdili. Stres a emočná nepohoda často vedú k jej nadmernej konzumácii. Ako teda obmedziť jej príjem?

Hydratácia je kľúčová:

Túžba po sladkom môže byť často spôsobená dehydratáciou. Nízka úroveň hydratácie môže viesť k únave, nízkemu krvnému tlaku a bolestiam hlavy, čo nás prinúti siahať po niečom sladkom. Pri chuti na čokoládu si preto najskôr doprajte pohár vody.

Obmedzte sladké potraviny:

Čím viac sladkého jete, tým viac ho chcete. Vyhnite sa sladkým raňajkám, sladkým nápojom a alkoholu, ktoré obsahujú veľa cukru. Prehnaná konzumácia alkoholu môže nasledujúci deň spôsobiť výraznú chuť na sladké.

Dvojtýždenný detox:

Pokiaľ chcete s čokoládou skončiť úplne, skúste dvojtýždňový detox. Počas tejto doby sa hormóny vo vašom tele stabilizujú a vy si vytvoríte nové, zdravšie návyky. Môže to byť náročné a môžete pociťovať abstinenčné príznaky, ale vydržte to s pomocou potravín bohatých na vlákninu a bielkoviny. Vyhoďte z domu všetko sladké.

Horčík a zdravé sladkosti:

Horčík zohráva významnú úlohu v regulácii hladiny cukru v krvi. Jeho nedostatok môže vyvolať chuť na sladké. Užívanie horčíka alebo konzumácia potravín bohatých na horčík vám môže pomôcť zvládnuť chute na sladké.

Zdravé alternatívy:

Nie je nutné sa čokolády úplne vzdať, stačí ju konzumovať v rozumnom množstve a nahradiť ju zdravšími alternatívami. Napríklad datle sú skvelým zdrojom energie a ich chuť pripomína čokoládu. Lesné ovocie, ako sú maliny alebo čučoriedky, je nízkokalorické a chutí skvele v kombinácii s jogurtom. Med a arašidové maslo sú ďalšími zdravými alternatívami, rovnako ako proteínové tyčinky či horká čokoláda s obsahom kakaa aspoň 70%.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 3. júla 2024

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.