Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Výhody cyklistiky: Zdravie, kondícia a lepší intímny život

reklama:
Výhody cyklistiky: Zdravie, kondícia a lepší intímny život
Výhody cyklistiky: Zdravie, kondícia a lepší intímny život Foto: www.freepik.com

Cyklistika je nielen skvelým spôsobom, ako sa udržať fit, ale prináša aj množstvo prekvapivých výhod, ktoré zlepšujú kvalitu života. Od podpory kardiovaskulárneho systému až po zlepšenie partnerského života, každý šliapnutie do pedálu vám prináša nespočetné benefity. Prečítajte si, prečo by sa tento rok mal niesť v znamení vášho nového cyklistického začiatku.

Cyklistika je rovnako ako každý iný šport prospešná pre vaše zdravie, ale to zďaleka nie je všetko. Táto obľúbená fyzická aktivita prináša prekvapivo širokú škálu ďalších výhod, vrátane zlepšenia partnerského života. Čím všetkým nám môže cyklistika s každým šliapnutím do pedálu prospieť?

Mnohí z nás si možno cyklistiku spájajú s nepohodlnými šortkami, bolesťami sedacích svalov a neúprosnou námahou pri šliapaní do kopca. Ak ste ako dieťa nemali radi jazdu na bicykli, je načase tento postoj zmeniť. Cyklistika, či už budete jazdiť vonku, alebo sa prihlásite na spinning v posilňovni, podporuje kardiovaskulárny systém, chudnutie a dokáže zmierniť každodenný stres. To však zďaleka nie je všetko. Poďme sa pozrieť, čo ďalšie jazdenie na bicykli prináša, a zistite, prečo by sa tento rok mal niesť v znamení vášho nového cyklistického začiatku.

1. Ideálny šport pre začiatočníkov aj ľudí po úraze

Jazda na bicykli je nenáročná a nezaťažuje výrazným spôsobom ani kĺby ani väzy. Z tohto dôvodu je ideálna pre ľudí, ktorí so športom začínajú alebo sú po úraze a potrebujú rehabilitáciu. Zároveň si ju môžu dopriať aj skúsení športovci, ktorým nie je zdravý pohyb cudzí. Bez ohľadu na úroveň vašej zdatnosti je tento šport skvelý ako kardio cvičenie.

2. Posilnenie celého tela

Vďaka cyklistike precvičíte celé telo. Ak sa chcete zamerať na posilnenie svalov dolnej časti, jazdite čo najviac do kopca. Hornú časť tela posilňujete zároveň s dolnou polovicou, pretože udržujete neustále stabilitu.

3. Podpora kardiovaskulárneho systému

Cyklistika sa radí medzi aeróbne cvičenia, čo znamená, že jej hlavným prínosom je podpora funkcie srdca, ciev a pľúc. Tento šport môžete vykonávať kedykoľvek a v pravidelnom režime. Zakaždým, keď nasadnete na bicykel, vaše srdce jasá.

4. So správnou hudbou zvýšite výkon

Keď si pri jazde na bicykli alebo na stacionárnom bicykli dáte do uší slúchadlá a vyberiete správnu hudbu, môže sa vám nielen zlepšiť nálada, ale aj vďaka počúvaniu rýchlych pesničiek zvýšite svoj výkon.

5. Jazdou na bicykli znižujete emisie CO2

Čím viac budete jazdiť, tým viac budete cyklistiku milovať. Možno začnete jazdiť na bicykli aj do práce a na rôzne pochôdzky, čím šetríte prírodu a ovzdušie. A to sa vždy cení. Navyše ušetríte peniaze za benzín.

6. Trávite viac času vonku

Ak prepadnete čaru cestného alebo horského bicykla, budete tráviť oveľa viac času vonku. Možnosť nadýchnuť sa čerstvého vzduchu prináša množstvo výhod. Pobytom vonku znižujete mieru stresu, krvný tlak, tepovú frekvenciu aj hladinu cholesterolu.

7. Zvýšenie duševnej pohody

Keď pôjdete z kopca a budete si plnými dúškami užívať vietor, ktorý vás ovieva, nie je možné, aby sa vám nerozbúchalo srdce radosťou. Aj keď šliapanie do kopca môže byť niekedy náročné, jazda z kopca vám to rozhodne vynahradí. Cyklistika pomáha zvýšiť vašu celkovú duševnú pohodu, sebavedomie a zlepšuje náladu.

8. Jazda na bicykli pomáha pri chudnutí

Podľa štúdie z roku 2018 v European Journal of Obesity bolo zistené, že ľudia, ktorí jazdili na bicykli minimálne hodinu a pol týždenne, mali nižšiu telesnú hmotnosť ako ľudia, ktorí cyklistike neholdovali. S každým ďalším najazdeným kilometrom sa počet centimetrov v páse a percentá tuku znižovali. Je to teda ideálny šport pre tých, ktorí majú hektický životný štýl a na cvičenie si nájdu len 10 až 15 minút denne.

9. Zlepšuje intímny život

Celková akákoľvek športová alebo pohybová aktivita dokáže zlepšiť sexuálny život. Ženy navyše po jazde na bicykli majú oveľa väčšiu chuť na sex a zvyšuje sa im libido.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 1. júna 2024

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.