Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Poznáte potraviny bojujúce proti zápalu? Je ich hneď niekoľko!

reklama:
Poznáte potraviny bojujúce proti zápalu? Je ich hneď niekoľko!
Poznáte potraviny bojujúce proti zápalu? Je ich hneď niekoľko! Foto: depositphotos.com

Potraviny bojujúce proti zápalu? Je ich hneď niekoľko. Dáte prednosť kurkume alebo napríklad brokolici? Do oka vám môže padnúť aj čučoriedka či jahoda!

Zápal môže byť dobrý aj zlý. Na jednej strane pomáha telu brániť sa pred infekciou a zranením. Môže však prerásť v chronickú záležitosť a viesť k nárastu hmotnosti a ďalším, záväznejším zdravotným problémom. Štúdie však ukazujú, že „páku“ naň majú niektoré potraviny. Čo by ste aj vy mali jesť?

Bobule

Bobule sú malé plody plné vlákniny, vitamínov a minerálov. Medzi tie najbežnejšie patria jahody, čučoriedky, maliny či chutné černice. Bobule obsahujú antioxidanty zvané antokyány. Tieto zlúčeniny majú protizápalové účinky znižujúce riziko ochorenia. Zároveň posilňujú imunitný systém a pôsobia proti riziku srdcových chorôb. Na výber však máte aj z ďalších možností.

Mastné ryby

Mastné ryby sú skvelým zdrojom bielkovín a mastných kyselín EPA a DHA s dlhým reťazcom. Hoci všetky druhy rýb obsahujú niektoré omega-3 mastné kyseliny, tieto mastné ryby patria medzi najlepšie zdroje. Losos, sardinky, sleď, makrela a ančovičky krotia zápal, ktorý môže viesť k metabolickému syndrómu, srdcovým ochoreniam, cukrovke a problémom s obličkami.

Brokolica

Brokolica je veľmi výživná. Výskumy ukázali, že jej konzumácia prispieva k prevencii rizika srdcových ochorení a rakoviny. To môže súvisieť s protizápalovými účinkami antioxidantov, ktoré obsahuje. Brokolica je totiž bohatá na sulforaphan, antioxidant bojujúci so zápalom.

Avokádo

Avokádo môže byť jednou z mála domnelých superpotravín hodných svojho titulu. Je totiž plné draslíka, horčíka, vlákniny a zdravých mononenasýtených tukov. Možno v ňom tiež nájsť karotenoidy a tokoferoly, ktoré sú spojené so zníženým rizikom rakoviny. Okrem toho sa o jednej zlúčenine v avokáde tvrdí, že je schopná redukovať zápal mladých kožných buniek. Pridajte k tomu zelený čaj, teda jeden z najzdravších nápojov, ktoré kedy môžete piť, a nad zápalom máte vyhrané. Pre všetky prípady však ešte na svoj stôl zaraďte papriky, čili papričky, hrozno, huby a kurkumu. Ani s jedným vedľa nešliapnete.

Zdroj: zenysro.cz

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 16. mája 2024
K téme

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.