Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Viete, ktoré vitamíny, sú po päťdesiatke najdôležitejšie? Sú to tieto dva

reklama:
ktoré vitamíny, sú po päťdesiatke najdôležitejšie
Viete, ktoré vitamíny, sú po päťdesiatke najdôležitejšie? Sú to tieto dva Foto: www.freepik.com

Vitamínových doplnkov je doslova nepreberné množstvo. Máme ich skutočne brať všetky, alebo stačí len niektoré? Po päťdesiatke sú dokonca dôležité len dvaja. A o nich bude v tomto článku reč.

Ako starneme, už nestačí prijímať vitamíny iba prostredníctvom potravín. A preto je veľmi dôležité začať ich dopĺňať formou potravinových doplnkov. Po päťdesiatke sú úplne kľúčové dva z nich. Vitamín B12 a vitamín D3. Obaja sú dôležité nielen pre zdravie tela, ale aj pre zdravú myseľ.

Prečo B12

Vitamín B12 je zodpovedný za nervové funkcie a jeho nedostatok je spojený s nízkou energiou, anémiou, depresiou a demenciou. Pokiaľ je vaša strava bohatá na mäso, potom síce do tela dostávate dostatok vitamínu B12, lenže ten sa s pribúdajúcim vekom horšie absorbuje, pretože žalúdok už produkuje menej potrebné kyseliny. Po päťdesiatke je tak nevyhnutné vitamín B12 dodávať telu prostredníctvom potravinových doplnkov.

Prečo D3

O vitamíne D3 sme v našich zemepisných šírkach až do koronavírovej pandémie vedeli len málo. Respektíve málokto ho po päťdesiatke užíval. Pritom podľa štatistík približne 1 z 5 ľudí má skutočne nízke hladiny vitamínu D. A to má vplyv na všetko od zdravej pokožky až po dobrú náladu a predovšetkým imunitný systém. Nehovoriac o vápniku, ktorý potrebujeme pre silné kosti.

Prirodzené slnečné svetlo je skvelým zdrojom vitamínu D, ale ako starneme, je tvorba vitamínu D komplikovanejšia. Navyše od jesene do jari na slniečko veľmi spoliehať nemožno. Preto je dôležité užívať vitamín D vo forme potravinového doplnku.

Pokiaľ chcete mať istotu, že nízke hladiny vitamínu D sa týkajú práve vás, spoznáte to sami predovšetkým z vašej kože. Tá bude vyzerať mierne šedá, stratí svoju pružnosť a dokonca sa môžu začať tvoriť aj tmavé kruhy pod očami. Tiež sa môžu začať rýchlo tvoriť nové vrásky a tie staršie sa môžu významne prehlbovať. Vaša pokožka bude tiež veľmi suchá a budete mať väčšie sklony k poteniu po celom tele, než ste boli zvyknutí.

Preto je dôležité po päťdesiatke nezabudnúť na tieto dva kľúčové vitamíny, aby ste zostali čo najdlhšie zdraví.

Zdroj: styl.instory.cz

Po päťdesiatke sú dôležité tieto dva vitamíny
Po päťdesiatke sú dôležité tieto dva vitamíny. Viete, ktoré to sú?Foto: www.freepik.com

V období po päťdesiatke je nevyhnutné zamerať sa na dopĺňanie dvoch kľúčových vitamínov: vitamínu B12 a vitamínu D3. Vitamín B12 je dôležitý pre nervové funkcie a energetickú hladinu, pričom jeho nedostatok môže viesť k anémii, depresii a demencii. S pribúdajúcim vekom sa však tento vitamín horšie absorbuje, preto je potrebné ho dodávať prostredníctvom potravinových doplnkov.

Vitamín D3 zohráva významnú úlohu pri udržiavaní zdravia pokožky, imunitného systému a silných kostí. V našich zemepisných šírkach je jeho prirodzený zdroj – slnečné svetlo – obmedzený, najmä počas zimných mesiacov. Nízke hladiny vitamínu D3 môžu spôsobiť, že pokožka stratí pružnosť, stane sa šedou a suchou, a môžu sa tvoriť tmavé kruhy pod očami či vrásky.

Preto je po päťdesiatke dôležité nezanedbávať príjem týchto dvoch vitamínov formou potravinových doplnkov, aby ste si udržali zdravie a vitalitu čo najdlhšie.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 16. júna 2024

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.