Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Odhaľte tajomstvo dlhodobého chudnutia! Tri zlaté pravidlá, ktoré musíte poznať!

reklama:
Odhaľte tajomstvo dlhodobého chudnutia! Tri zlaté pravidlá, ktoré musíte poznať!
Odhaľte tajomstvo dlhodobého chudnutia! Tri zlaté pravidlá, ktoré musíte poznať! Foto: www.freepik.com

Dosiahnutie udržateľného úbytku hmotnosti je pre mnoho ľudí náročnou úlohou, ktorá často prináša len dočasné výsledky. Napriek tomu existujú vedecky podložené pravidlá a stratégie, ktoré nám môžu pomôcť na ceste k zdravšej váhe. Tento článok vám predstaví tri kľúčové pravidlá pre dlhodobý úspech pri chudnutí podľa najnovších výskumov.

Poznáte tri zlaté pravidlá pre úspešné a dlhodobé chudnutie?

Dodržujte stravovací režim

Podľa rozsiahlej štúdie DIETFITS, ktorá porovnávala nízkotučnú a nízkosacharidovú diétu, je kľúčom k úspešnému chudnutiu nájdenie stravovacieho režimu, ktorý môžete dodržiavať celý život. Štúdia zistila, že účastníci dosiahli podobné výsledky pri chudnutí, ak konzumovali o 500-600 kalórií menej ako obvykle, bez ohľadu na typ diéty (Khan Academy Blog).

Základné pravidlá zahŕňajú:

Jedzte zeleninu!

Vyberať kvalitné a výživné celozrnné potraviny a obmedziť spracované potraviny.

Pripravujte si jedlo hlavne doma

Vyhýbať sa transmastným kyselinám, pridaným cukrom a rafinovaným sacharidom (Khan Academy Blog).

Kvalita namiesto kvantity

Druhé pravidlo sa týka kvality potravín. Namiesto počítania kalórií je dôležité zamerať sa na výživovú hodnotu jedla. Účastníci štúdie DIETFITS sa zamerali na konzumáciu nespracovaných potravín a vyhýbali sa rafinovaným sacharidom (World Economic Forum).

Toto zahŕňajú pravidlá:

  • Neobmedzené množstvo zeleniny.
    Prednosť nespracovaným potravinám.
    Vyhýbanie sa rafinovaným sacharidom, ako je biele pečivo a sladkosti (Ed.gov) (Home Page).

Zmena životného štýlu

Tretie pravidlo zdôrazňuje význam dlhodobých zmien v životnom štýle. Kľúčové stratégie zahŕňajú stanovenie realistických cieľov, budovanie dôvery vo vlastné schopnosti a získanie podpory od okolia. Pravidelná fyzická aktivita, aspoň 150 minút strednej intenzity týždenne, je tiež nevyhnutná pre úspešné chudnutie a udržanie zdravej hmotnosti (Home Page) (World Economic Forum).

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 16. júna 2024
K téme

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.