Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Kapusta: Nutričné hodnoty, zdravotné prínosy a odborné odporúčania

reklama:
Kapusta: Nutričné hodnoty, zdravotné prínosy a odborné odporúčania
Kapusta: Nutričné hodnoty, zdravotné prínosy a odborné odporúčania Foto: www.freepik.com

Kapusta je základnou zeleninou, ktorá sa na stole často objavuje z núdze, a nie zo záľuby. Tento produkt si zamilujete pre jeho početné prínosy pre telo. Zistite, prečo by ste mali zaradiť kapustu do svojho jedálnička.

Čo treba vedieť o kapuste

Kapusta je listová zelenina, ktorá tvorí hlavicu z listov. Existuje mnoho druhov kapusty, líšiacich sa farbou, tvarom a chuťou. Medzi najznámejšie patria ružičková, karfiol, brokolica, kaleráb a savojská kapusta. Každý druh má svoje špecifické pestovateľské požiadavky a zberové obdobie. Napríklad biela kapusta znesie chladnejšie podnebie, zatiaľ čo ružičková potrebuje viac minerálnych hnojív.

Obsah kalórií a hodnota potravín

Jedna porcia surovej kapusty (asi 100 g) obsahuje 25 kalórií, ako aj:

1,28 g bielkovín
92,2 g vody
2,5 g vlákniny
5,8 g sacharidov
3,2 g cukru

Výhody kapusty

  1. Bohatá na mikroživiny- Kapusta je bohatá na vitamíny B6 a folát, ktoré podporujú energetický metabolizmus a nervový systém. Obsahuje aj antioxidanty, ako sú polyfenoly a vitamín C, ktoré chránia bunky pred poškodením.
  2. Znižuje zápal- Antioxidanty v kapuste môžu pomôcť zmierniť chronický zápal. Štúdie ukázali, že zvýšená konzumácia krížokvetých zelenín môže znížiť zápalové markery v krvi.
  3. Podporuje trávenie- Kapusta obsahuje nerozpustnú vlákninu, ktorá podporuje zdravie tráviaceho traktu a zabraňuje zápche. Rozpustná vláknina zvyšuje počet prospešných baktérií v črevách.
  4. Podporuje zdravie srdca- Antokyány v červenej kapuste znižujú riziko infarktu a zlepšujú zdravie srdca. Kapusta tiež obsahuje draslík, ktorý pomáha regulovať krvný tlak.
  5. Bohatá na vitamín K -Kapusta je výborným zdrojom vitamínu K1, ktorý je nevyhnutný pre správnu zrážanlivosť krvi.

Nevýhody kapusty

Kapusta je bezpečná a prospešná zelenina, ak sa konzumuje s mierou. Pri nedostatočnej konzumácii vlákniny môže nadmerné množstvo kapusty spôsobiť plynatosť, nadúvanie a nevoľnosť.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 19. júna 2024

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.