Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Avokádo je superpotravina, ale dajte si pozor koľko ho zjete!

reklama:
Avokádo je superpotravina, ale dajte si pozor koľko ho zjete!
Avokádo je superpotravina, ale dajte si pozor koľko ho zjete! Foto: www.freepik.com

V avokáde nájdete v ňom množstvo vitamínov, obsahuje tiež mnoho nenasýtených tukov. Na rozdiel od nasýtených tukov sú tie prvé menované dobré v tom, že znižujú riziko vzniku srdcových ochorení. Okrem toho pomáhajú aj absorbovať vitamíny A, K, D a E, ktoré sú rozpustné v tukoch a vďaka ktorým sa po konzumácii avokáda cítime byť sýti.

Okrem toho avokádo obsahuje aj 10 gramov vlákniny a nenájdeme v ňom žiadny sodík, čo je dobré pre cholesterol. Ale ako sa hovorí, všetkého veľa škodí, a platí to aj pre toto obľúbené ovocie.

Koľko má avokádo kalórií

Rovnako ako pri ďalších akýchkoľvek potravinách je dôležité mať na pamäti, koľko daného jedla zjete. Avokádo je síce bohaté na živiny, ale tiež obsahuje celkom veľa tuku – má jednoducho dosť kalórií. Priemerné avokádo obsahuje asi 250 až 320 kalórií ak tomu ešte 20 a viac gramov tuku. Ouha, to ste asi počuť nechceli. Ale žiadny strach. Pokiaľ si avokádo rozdelíte na tretiny a každý deň si dáte jednu, nie je to žiadny problém, práve to je totiž odporúčaná denná dávka. Problémom ale je, že ľuďom tak veľmi chutí, že ho väčšinou zje oveľa viac.

Športovci si ich môžu dopriať viac

Nechceme vás ale strašiť, ak si dáte pár avokád denne, aj tak sa vám nič strašné nestane – kalórie a tuky samozrejme prispievajú k vašim každodenným potrebám a váš organizmus „nabíja“. Problémom nastáva vo chvíli, keď chcete schudnúť. Obmedziť pečivo, tučné, vyprážané potraviny a začať jesť toto ovocie jednoducho nestačí. Prechod na avokádo vám nepomôže a pri jeho prílišnej konzumácii môžete ďalej priberať.

Samozrejme počet zjedených avokád denne závisí od vašej aktivity – ak si ráno chodíte zabehať, k tomu chodíte aspoň dvakrát týždenne do fitka, pokojne si tých pár avokád denne dajte. Pokiaľ sa ale v úvodzovkách váľate, naozaj si radšej dajte len tú jednu tretinu.

Pokiaľ navyše jete denne ďalšie zdravé potraviny s vysokým obsahom tukov, ako sú napríklad orechy či olivový olej, naša rada platí dvojnásobne. Jednoducho avokádo je len jeden článok zdravej stravy. Preto vám odporúčame návštevu odborníka na výživu, ktorý vám podľa vašej pravidelnej telesnej námahy odporučí dennú dávku potravín a vytvorí vám jedálniček na mieru.

Zdroj: www.mojezdravi.cz

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 16. mája 2024

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.