Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

5 tajomstiev zdravého chudnutia! Prestaňte byť otrokom váhy!

reklama:
5 tajomstiev zdravého chudnutia! Prestaňte byť otrokom váhy!
5 tajomstiev zdravého chudnutia! Prestaňte byť otrokom váhy! Foto: www.freepik.com

Chcete schudnúť do leta, ale neviete, ako začať? Je dôležité, aby chudnutie neovládlo celý váš život. V tomto článku vám prinášame päť tipov, ako zistiť, či sa na svoju váhu sústredíte príliš a ako to môžete zastaviť. Zistite, aké sú hlavné symptómy prehnaného zamerania sa na chudnutie a ako sa im vyhnúť.

Ak patríte medzi tých, ktorí neustále zápasia s váhou a túžia zhodiť pár kíl do leta, je dôležité dodržať jednu zásadu. Chudnutie by nemalo ovládnuť váš život. Nemalo by byť jeho jedinou a všadeprítomnou náplňou.

Ako však spoznáte, že sa až fanaticky sústredíte na svoju váhu? Prinášame vám päť tipov, podľa ktorých to zaručene zistíte. Vďaka nim to môžete okamžite zastaviť a vrátiť sa k zdravšiemu prístupu.

Dostať sa na šikmú plochu chudnutia a urobiť z toho doslova tému dňa je veľmi jednoduché. Schudnete kilo, dve a chcete viac. Ani sa nenazdáte, a váš život sa točí len okolo kalórií, hodín strávených v posilňovni a neustáleho váženia sa.

Hlavné symptómy prehnaného zamerania sa na chudnutie:

1. Neustále váženie

Stúpiť si raz týždenne na váhu je úplne normálne. Ak však na váhu vleziete pred každým jedlom a aj po ňom, niečo nie je v poriadku. Ak s týmto zlozvykom neprestanete, ľahko sa môže zmeniť na posadnutosť. Navyše, príliš časté váženie o vašej váhe nič moc nepovie, pretože váha počas dňa neustále kolíše.

2. Počítanie kalórií

Spočítať si približný kalorický príjem je v poriadku. Ak však doslova sledujete každú kalóriu, je to zlé. Môžete sa ochudobniť o dôležité živiny, pretože potraviny ako avokádo sú síce kalorické, ale aj výživné. Jedlá by sme si mali vyberať na základe výživovej hodnoty, nie len kvôli nízkemu obsahu kalórií. Nevadí, ak nesplníte počet kalórií na desatinné čísla.

3. Zapisovanie jedál 

Zapisovanie jedál je dobrý spôsob, ako sa vyhnúť bezmyšlienkovitému jedeniu, zároveň však odrádza od intuitívneho stravovania. Neustále sledovanie si váhy a výber potravín len podľa kalorickej hodnoty vedie k ignorácii dôležitých vitamínov a živín, čo sa prejaví stratou pocitu spokojnosti. Stanete sa otrokom všetkého, čo zjete.

4. Štíhlosť ako alfa a omega šťastného života

Ak vnímate štíhlosť ako cestu k šťastnému životu, mýlite sa. To, či sme chudí alebo tuční, nemá so skutočnou spokojnosťou nič spoločné. Radikálne obmedzenie stravy môže viesť k depresiám a nespokojnosti. Môžeme sa zacykliť v neustálom premýšľaní o jedle a jeho množstve.

5. Vynechávanie jedál kvôli kalóriám

Vynechávanie jedál alebo potravín len kvôli tomu, že sú kalorické, nie je zdravé. Strava musí byť vyvážená a zdravá. Jedine tak má chudnutie správny význam a môže byť dlhodobo udržateľné.

Pamätajte, že štíhlosť nie je alfou a omegou spokojného života. Môžeme chcieť byť štíhli a cítiť sa dobre vo svojom tele, ale nemali by sme si myslieť, že štíhlosť je jedinou cestou k šťastiu.

reklama:
Bezplatný email raz týždenne s novinkami zo Zivotsdetmi.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Najčítanejšie za 24 hodín

Monika Rybárová
Autor Dátum 8. júna 2024

Som milovníkom dobrých rád a nápadov. Svojimi článkami už roky prispievam redakcii a pomáham ľuďom uľahčiť si každodenný život.

Zivotsdetmi.sk
Copyright © DG PRO s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.